2008 Italie


                            Italië 2008

Zaterdagmorgen om 5.30 uur vertrokken en zijn we via de a 61 gereden richting Italië en bij het kruisen van de A61 met de Moezel zijn we gestopt bij de parkeerplaats met een panorama-uitzicht over de moezel, na een bakkie koffie zijn verder gereden richting Zwitserland. 


Na een 4 uur van huis te zijn in de buurt van Bad Kreuznach hoorden we een klapperend geluid onder de wagen en op dat moment reden we op een stuk zonder vluchtstrook want dat was op dat moment de rechtse rijbaan ,knipperlichten aan en rustig geprobeerd te stoppen maar had toen weinig remdruk dus zal wel iets met de remmen zijn dacht ik. Na een stukje laten uitlopen tot de wegversmalling voorbij was zijn we gestopt en na een eerste inspectie was er niets te zien. 

We zijn toen doorgereden langzaam richting parkeerplaats zo`n 150 mtr verder en toen de ADAC gebeld . Na een uurtje kwam de ADAC en die maakte een klein proefritje en kwam tot de zelfde conclusie dat de remmen achter niet meer werkte. 

Na 2 uur kwam er een sleepwagen en zijn we naar Bad Kreuznach gesleept ( hij durfde de camper er niet op te zetten ivm de hoogte ondanks mijn informatie daarover) en bij een VW garage neergezet in het centrum, die garage ging pas maandagmorgen 7.15 uur open dus hebben we daar op de parkeerplaats gecampeerd 2 dagen. Zaterdagmiddag zijn we naar het centrum gewandeld en hebben wat gewinkeld in het leuke centrum. Zondag hebben we buiten gezeten met stralend weer zij het niet op een ideale locatie . 

Maandagmorgen meteen aangemeld om 715 uur toen de garage open ging en om 8.15 uur stond hij op de brug en om 9.15 uur kreeg ik te horen dat er 1 remschoen was gebroken en door het slepen was de trommel ook te heet gelopen, na controle bleken ook de remcilinders niet goed te werken ( ondanks keuring ??) en moest dit er allemaal nieuw op . 

Maandagmiddag zaten er nieuwe remschoenen, remcilinders en een remtrommel op en konden we na het afrekenen van € 827.25 onze reis verder voort zetten. 

                     

We zijn verder gereden richting Italië en hebben toen overnacht meteen na de Gotthard-tunnel . We stonden niet alleen op de parkeerplaats bij het benzinestation want na het parkeren kwam er een langs ons staan zodat we tussen de campers instonden wat toch een veiliger gevoel geeft. Met uitzicht op de Gotthard zijn gaan slapen. 

S`morgens na het controleren van het oliepeil zag ik dat ik olie had verbruikt wat eigenlijk nooit voorkwam maar toen zag ik een plasje liggen onder de wagen dus olie bijgevuld en gekeken waar het vandaan kwam maar op dat moment drupte er niks en zijn we verder gereden naar  Italië. We zijn via de E 35 naar Gorduno en toen bij Monte Carasso zijn we de 13 opgegaan richting Ascona en toen langs het lago Maggiore richting Italiaanse grens en die kom je na een bochtje bij Piaggio di Valmara ineens tegen en we waren de grens gepasseerd voor dat we het in de gaten hadden. Hierna gaat de weg over in de SS 34 en rij je op Italiaans grondgebied en zijn we langs de mooie weg gereden langs het mooie meer. 

                       

Deze weg is niet zo geschikt voor hele grote campers want hij is op veel plaatsen smal en het plaatselijke verkeer schuift niet altijd op maar neemt het recht van de sterkste ( of brutaalste). Op een bepaald moment zagen we een mooie plaats aan het meer waar meer campers stonden en ook caravans dus dat moest een camping zijn.

                      

Toen we aankwamen op die camping in Cannobio zag ik toen de motor warm was dat er olie uitdrupte (niet veel maar te veel )en toen de motor afgekoeld was niet meer . Gebeld naar de VW garage waar ik de wagen sinds kort in onderhoud heb en die stelde voor om het oliepeil in de gaten te houden en als ik het niet vertrouw het te laten nakijken in Italie al valt dat niet mee bij een VW in Italië om dit duidelijk te maken .We hebben ons geïnstalleerd op de camping en genoten van het mooie uitzicht vanuit de camper over het meer . 

Na eerst koffie te hebben gedronken en wat broodjes te hebben genuttigd  zijn naar het mooie centrum gelopen wat op loopafstand is . Cannobio heeft een mooie boulevard met veel restaurantjes en veel kleine winkeltjes , ook kun je vanaf hier met de boot naar de andere kant van het meer om naar de markt te gaan in Maccagno 

                     

Na 2 dagen in Cannobio kregen we van andere campinggebruikers dat er  slecht weer op komst was in Italië en dat nog wel even zou aanhouden maar op dat moment was het er nog goed toeven aan het mooie meer. Ondanks dat het hier zo mooi is hebben we toch besloten om de camper in Nederland te laten maken.

S`morgens zijn we om 900 uur vertrokken richting Duitsland en bij elke stop zag ik de olie druppen en kreeg ik er geen goed gevoel over en ik dacht dit wil ik niet 4 weken lang. 

Ik heb toen de keuze gemaakt om naar Nederland te rijden en dit bij mijn eigen garage te laten maken en dan meteen naar ons petekind zijn verjaardag te gaan en zo kwamen wij om 21.30 uur aan in Best.(910 km) 

Zaterdagmorgen naar de garage gereden en  bleek de vacuümpomp te lekken en werd die vervangen en na het afrekenen van € 385.95 zijn we op feest gegaan en in ons eigen bed gaan slapen om op zondagmorgen weer te vertrekken maar dan om de moezel rond te trekken en de Italie-trip maar een andere keer te maken. 

Zondagmorgen om 1100 uur vertrokken en 72 km voorbij Venlo weer op het stuk zonder vluchtstrook (A61) stopte de wagen er ineens mee . 

Mijn vrouw is uitgestapt met rood hesje aan en heeft het verkeer 500 mtr eerder over de linkerbaan geleid tot de sleepwagen kwam. 

Na een uur op een autobaan te hebben gestaan kwam de politie die ons er vanaf heeft gesleept naar een veiligere plaats. 

Na 2 uur kwam er een ADAC monteur en die begreep meteen het zelfde als ik dat de distributieriem gebroken en die heeft toen een sleepwagen besteld want de camper kan terug naar Nederland. 

Wij zijn met een leenauto terug gegaan naar Nederland .

De camper heeft enkele dagen in Duitsland gestaan om op verzameltransport te gaan en is nu in Nederland bij de garage. 

De garage heeft de kop gedemonteerd en kwam tot de volgende conclusie: distributieriem was inderdaad kapot ( was imitatieriem bleek naderhand) en er zaten 3 kleppen vast en tijdens de controle van de kop zag hij dat enkele verbrandingskamers los in de kop zaten en toen het een en ander was schoongemaakt zag men de scheuren in de kop waar je uit op kan maken dat hij het  eerdaags toch had begeven ,nu wordt het een en ander nog gedemonteerd  en wat hij nog meer tegenkomt is nog een verrassing, de eerste raming is zo`n € 2700,- .

 Hierdoor is voor ons een einde gekomen aan de vakantie van 2008 en gaan ons verheugen op de volgende vakantie in 2009.

Kijk ook eens op onze andere blogs

https://dehoekiesreizen.blogspot.com/

Peter








Reacties

Populaire posts van deze blog

28-07-2024 3 weken Akkrum Friesland

2006 week Rugen

2022 Zuid Frankrijk (Provance binnendoor)

2015 Noord Zweden ( beetje Noorwegen & Finland)

2024 Julianadorp aan zee, Den Helder, Callantsoog 4 weken van 01-06-2024

2017 Portugal langs de kustlijn tot voorbij Figueira da Foz

2024 Zalk,Hattem ( 1e rit Mazda CX 5 Luxery ) 05-04-2024

2004 rit langs Spaanse kust tot Peniscola

2019 Edam,Volendam & Monnickendam

2014 Italië Toscane streek